Lauko g. 17, LT-74157 Jurbarkas
Telefonas: (8 447) 51 661
info@jurbarkovsb.lt

 

Vinaora Nivo Slider 3.x
 

Pagal sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro informaciją fizinis aktyvumas vaikams yra efektyvi, prieinama ir labai išsamiai pasaulyje ištyrinėta ligų prevencijos ir sveikatos stiprinimo priemonė Lietuvoje turėtų būti taikoma plačiau ir efektyviau. Remdamiesi šia rekomendacija Jurbarko rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras nuo vasario 13 dienos iki birželio 1 dienos organizuoja nemokamas treniruotes 1-8 klasių vaikams. Treniruotes veda profesionali trenerė Aušra Rukšnienė.

Vaikai, kurie praleidžia daug laiko prie televizoriaus, skaitydami, besimokydami ar žaisdami kompiuterinius žaidimus (be to, nuo 3 iki 6 valandų prasėdi ugdymo įstaigose), dažniau turi padidėjusį arterinį kraujo spaudimą, labiau rizikuoja nutukti ar turėti antsvorį, susirgti depresija, jiems būdingesni nerimo sutrikimai, nenormali laikysena, įvairūs funkciniai negalavimai, didėja tikimybė suaugus daugiau sirgti lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis ir pan.

Gausūs moksliniai tyrimai neginčijamai įrodė, kad reguliarus fizinis aktyvumas turi platų poveikio diapazoną ir tiesiogiai teigiamai veikia kaulų ir raumenų sistemą, širdies ir kraujagyslių sistemą, kvėpavimo sistemą, palaiko būtiną energijos apykaitos balansą, mažina širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnius (pirminę arterinę hipertenziją, mažina padidintą gliukozės kiekį ir padidėjusį didelio tankio lipidų cholesterolio bei trigliceridų kiekį kraujyje), didina kaulų tankį ir mineralizaciją, gerina nervų sistemos veiklą, teigiamai veikia imuninės sistemos veiklą ir t. t.

Bendrosios fizinio aktyvumo rekomendacijos vaikams (nuo 6 iki 11 metų) ir paaugliams (nuo 12 iki 17 metų)

Kad pagerėtų širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemų būklė, griaučių raumenų pajėgumas, kaulinio audinio tankis bei tvirtumas, medžiagų apykaitos fiziologiniai rodikliai, mažėtų streso, nerimo bei depresijos simptomai, mažėtų galimybė nutukti ar turėti antsvorį, gerėtų mokymosi rezultatai, yra rekomenduojama:

1. Visi vaikai ir paaugliai turi kasdien sukaupti mažiausiai 60 minučių vidutinio ar didelio intensyvumo fizinės veiklos. Per savaitę tai turi sudaryti ne mažiau kaip 300 minučių.

2. Norint pasiekti didesnės naudos sveikatai, fizinės veiklos laikas turi būti ilgesnis nei minimalus (60 minučių) ir trukti bent 1,5–2 valandas (120 minučių) kasdien.

3. „Sukaupti 60 minučių fizinės veiklos“ reiškia, kad dienos fizinio aktyvumo norma gali būti pasiekta, pavyzdžiui, per 2 kartus po 30 minučių ar net per 3 kartus po 20 minučių.

4. Didžioji dalis kasdienės fizinės veiklos turi būti ilgai trunkanti ištvermę lavinanti veikla. Kad didėtų raumenų jėga ir kaulų tvirtumas bei jų tankis, didelio intensyvumo fizine veikla reikia užsiimti ne rečiau kaip 2 kartus per savaitę.

5. Jeigu vaikai ar paaugliai nesilaiko šių rekomendacijų ir jų fizinio aktyvumo lygis yra mažesnis, nei rekomenduojama, net ir mažiau intensyvi (ar trumpesnė) fizinė veikla suteiks daugiau naudos sveikatai ir gerai savijautai negu fizinis pasyvumas ir ilgas sėdėjimas.

Pagal SMLPC informaciją parengė:

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė

Roberta Armanavičiūtė

02 13

02 13 2

02 13 3

02 13 4

Atmintinos dienos

Pirm A T K P Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

Bendradarbiaujame su:

  • Viesviles_mok.png
  • Skirsnemune.png
  • nykstukas.png
  • azuoliukas.png
  • Jrb_gimnazija.jpg
  • Erzvilko_gmnz.png
  • Seredzius.png
  • jurbarku-darzelis.png
  • pantera-logo.png
  • Veliuonos_gmnz.png
  • L_Meskaitytes.png
  • Vytauto_Didziojo.png
  • Klausuciai.png
  • Naujamiestis.png
  • Raudone.jpg
 
Copyright © 2018 Jurbarko rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 303506461
Sprendimas: LANMETA